عملکرد تلویزیون در جام ملت ها؛ جای خالی پررنگ عادل

به گزارش مجله سرگرمی، روزنامه شهروند: صداوسیما به رسم معمول خود که ویژه برنامه هایی برای اتفاقات مهم ورزشی تدارک می بیند، این بار هم برای جام ملت های آسیا برنامه های مختلفی تهیه نموده است.

عملکرد تلویزیون در جام ملت ها؛ جای خالی پررنگ عادل

این برنامه ها روی دوش 3 فرد بیشتر سنگینی می نماید: محمدحسین میثاقی، جواد خیابانی و علی انصاریان. شما چه شیفته فوتبال باشید و چه نام هیچ کدام از بازیکنان تیم ملی را هم ندانید، این روزها با تب فوتبال گره می خورید؛ چون یک آسیا با فوتبال عجین شده است. در ادامه نگاهی به برنامه های تلویزیون برای جام ملت های آسیا انداخته ایم.

جام 2019

شبکه سه با سابقه ترین شبکه سیما در پخش و کارشناسی مسابقات ورزشی است. این شبکه پرطرفدارترین برنامه ها را در این حوزه تهیه نموده است. اهالی شبکه سه پخش ویژه برنامه جام ملت های آسیا را از هفته پیش با عنوان جام 2019 آغاز کردند. مدت این برنامه حدود یک ساعت ونیم است. جام 2019 قبل و بعد از مسابقه ها با مخاطبان همراه می گردد. مجری این برنامه همان طور که خودتان می دانید محمدحسین میثاقی است؛ مجری پرجنب وجوشی که تندتند حرف می زند و برای این ماجرا هم چنددقیقه یک بار عذرخواهی می نماید.

این برنامه کارشناس ثابت ندارد. گزارشگر جام 2019 هم محمدرضا احمدی است که به محل برگزاری بازی ها رفته و گزارش های خود را روزانه ارسال می نماید. میثاقی انرژی زیادی برای اجرا می گذارد و سعی می نماید ریتم برنامه کند نگردد. اما مشکل این است که با عادل فردوسی پور مقایسه می گردد و متاسفانه این مقایسه همواره از قبل معلوم است.

فوتبال آسیایی

فوتبال آسیایی ویژه برنامه جام ملت های آسیا با اجرای جواد خیابانی و شهاب قاسمی است که هر شب از شبکه ورزش پخش می گردد. این برنامه بخش های مختلفی مثل تاریخچه جام ملت های آسیا، پخش گزارش های کارشناسی، معرفی تیم ها و بازیکنان مطرح حاضر در جام ملت های آسیا و آنالیز موارد حاشیه ای رقابت ها را دارد. فوتبال آسیایی یک هفته زودتر از آغاز بازی ها کارش را آغاز کرد.

مهدی توتونچی و محمدرضا یکتامرام هم در اجرای این برنامه حضور دارند. فوتبال آسیایی علاوه بر مرور اخبار به حواشی بازی های تدارکاتی جام جهانی نیز می پردازد و گزارش های مردمی، عکس ها و ویدیوهای مربوط به جام جهانی را هم نشان می دهد. رویکرد این برنامه تحلیلی ـ خبری است. خیابانی هواداران خاص خودش را دارد. اجراهای احساسی و صمیمی اش می تواند آدم هایی که سال ها به صدا و تصویرش عادت نموده اند را به انتخاب شبکه ورزش مجاب کند.

استادیوم

علی انصاریان اما تازه ترین گزینه ای است که برای اجرای ویژه برنامه های جام ملت ها انتخاب شده است. پژمان ماندگاری، تهیه نماینده استادیوم درباره دلیل انتخاب انصاریان گفته: تمام برنامه های روز جهان به خصوص رشته فوتبال، مجریان خود را از ستاره رشته مورد نظر انتخاب می نمایند که بازنشسته اند. برنامه استادیوم پخش ویژه برنامه خود را آغاز نموده و قرار است برای المپیک 2020 توکیو هم به صورت ویژه روی آنتن برود.

استادیوم تا 15 بهمن ماه هر شب حوالی ساعت 22 به روی آنتن شبکه پنج می رود. فراورینمایندگان این برنامه گروهی را برای ارسال گزارش از حال و هوای امارات و مسابقات به این کشور فرستاده اند که در برنامه های آینده گزارش هایشان پخش خواهد شد. حافظ کاظم زاده گزارشگر اعزامی این ویژه برنامه به امارات است. انصاریان مدام سعی می نماید اجرای متفاوتی داشته باشد و معمولی پیش نرود. البته همین رویه گاهی کار دستش می دهد. درست مثل اظهارنظری که درباره گزارشگر اهل افغانستان کرد. او برای اجرا در قالب صداوسیما به تجربه بیشتری احتیاج دارد!

صدای تیم ملی، برای شما که در خودرویتان هستید

اگر شما جزو آن دسته از افرادید که زمان پخش بازی ها در خودرویتان هستید و به تلویزیون دسترسی ندارید، اصلا جای نگرانی نیست. شبکه رادیویی ورزش مسابقات جام ملت های آسیا را پوشش می دهد و با فراوری و پخش برنامه های متنوع و گوناگون به تحلیل این مسابقات می پردازد. این شبکه به منظور جلب رضایت مخاطبینش با آغاز مسابقات، این رقابت ها را همزمان و به صورت زنده پوشش می دهد. جام آسیایی عنوان این برنامه رادیویی است که با تهیه نمایندگی احمدرضا طاهری از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 11 تا 11:40 روی آنتن می رود.

این برنامه ابتدا سراغ داستان شکل گیری جام ملت های آسیا در قالب متن و حاشیه دوره های قبلی برگزارشده می رود و علاوه بر پخش زنده بازی ها، به وسیله ارتباط مستقیم با محل استقرار تیم ملی، مخاطبین را از آخرین اوضاع و احوال بازیکنان، حال وهوای حاکم بر بازی ها و حواشی تیم های شرکت نماینده در جام ملت های آسیا مطلع می نماید. معرفی چهره ها، رکوردها، ترین ها، افتخارات تیمی و انفرادی، خاطرات فوتبالیست های ایرانی حاضر در جام ملت ها، معرفی تیم ها و تاریخچه بازی ها به این برنامه جذابیت بیشتری داده است.

حضور نیلوفر اردلان (کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال بانوان)، در مقام کارشناس ـ مجری به جام آسیایی ویژگی خاصی داده است و مخاطبین می توانند ضمن اطلاع از جدیدترین اطلاعات و اخبارِ برگزاری هفدهمین دوره جام ملت های فوتبال آسیا با تحلیل و کارشناسی این کارشناس فوتبال و دیگر کارشناسان حوزه ورزش همراه شوند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: برترین ها
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12932

به "عملکرد تلویزیون در جام ملت ها؛ جای خالی پررنگ عادل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد تلویزیون در جام ملت ها؛ جای خالی پررنگ عادل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید