شناسایی سریع انواع باکتری ها با اپلیکیشن موبایل

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، در حالی که با استفاده از روش های متداول برای شناسایی باکتری های مختلف به حداقل 18 تا حداکثر 28 ساعت زمان احتیاج است، در این روش جدید به سرعت می توان ماهیت یک باکتری را شناسایی کرد و همین امر تشخیص درست بیماری ها و درمان افراد بیمار را تسهیل نموده و هزینه های این کار را نیز کاهش می دهد.

شناسایی سریع انواع باکتری ها با اپلیکیشن موبایل

برنامه یادشده از دوربین گوشی و همین طور یک کیت تشخیص مجزا به نام smaRT-LAMP بهره می گیرد که متشکل از چراغ ال ای دی، سانتریفیوژی کوچک و یک جعبه مقوایی است که از آن برای آنالیز ادرار، خون و مدفوع بیمار استفاده می گردد. فراوری این کیت کمتر از 100 دلار هزینه دارد.

کیت یادشده با استفاده از هیدروکسید سدیم، مواد پاک کننده و گرما نمونه دریافتی از بیمار را آنالیز و معین می نماید آیا باکتری خطرناک و بیماری زایی در بدن بیمار وجود دارد یا خیر.

پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا می گویند با تکمیل این کیت می توان از آن در نقاط دورافتاده دنیا برای تشخیص بیماری های خطرناک استفاده کرد. اپلیکیشن همراه با این کیت با مشاهده تصاویر دریافتی با دوربین گوشی می تواند به تشخیص درست بیماری ها یاری کند. این برنامه که Bacticount نام دارد، فعلا با گوشی های اندرویدی سازگاری دارد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3632

به "شناسایی سریع انواع باکتری ها با اپلیکیشن موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی سریع انواع باکتری ها با اپلیکیشن موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید