روسیه خواهان ارزیابی واقع بینانه سازمان های بین المللی از اوضاع اوکراین شد

به گزارش مجله سرگرمی، وزارت خارجه روسیه از سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا و شورای اروپا خواست تا از عملکرد مقامات کی یف که عواقب منفی آن نه تنها گریبانگیر مردم اوکراین، بلکه کل اروپا را تحت تاثیر قرار می دهد، ارزیابی واقع بینانه ای داشته باشند.

روسیه خواهان ارزیابی واقع بینانه سازمان های بین المللی از اوضاع اوکراین شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای گفت، مقامات مسکو انتظار دارند تا سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا و شورای اروپا ارزیابی واقع بینانه ای نسبت به اوضاع در اوکراین داشته باشند.

در این بیانیه تاکید شده است: ما بار دیگر از سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا و شورای اروپا می خواهیم تا ارزیابی اصولی و مطابق با واقعیت از تمامی اتفاقاتی که در اوکراین رخ می دهد، داشته باشند و از رهبران این کشور هم می خواهیم تا به سمت رعایت اصول حقوقی و رعایت کامل تعهدات بین المللی خود بازگردند. چرا که خودداری مقامات کی یف از این اقدامات، نه تنها عواقب منفی برای مردم اوکراین، بلکه برای کل اروپا خواهد داشت.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده که کی یف با ممنوع کردن حضور ناظرین روسی در انتخابات اوکراین، بدون تردید تعهدات خویش در چارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا را زیر سئوال برده است.

در این سند آمده است: همانطور که مقامات مسکو بارها گوشزد نموده اند، بر کسی پوشیده نیست که دولت کنونی اوکراین راه حل سخت گیرانه ای را علیه شهروندان خود در پیش گرفته است، از جمله کسانی که مجبور شده اند برای یافتن کار به روسیه بیایند. در حالیکه میلیونها نفر از اتباع اوکراینی در حال حاضر در روسیه بسر می برند، مقامات کی یف امکان شرکت آنها در انتخابات ریاست جمهوری آینده اوکراین را از بین برده و قصد ندارد حوزه های رای گیری در خاک روسیه در نظر بگیرد که این اقدام دقیقا برخلاف قوانین سازمان امنیت و همکاری اروپاست.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13294

به "روسیه خواهان ارزیابی واقع بینانه سازمان های بین المللی از اوضاع اوکراین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه خواهان ارزیابی واقع بینانه سازمان های بین المللی از اوضاع اوکراین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید