راه چاره مجلس برای تامین هزینه های کاشت حلزون گوش

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در ادامه آنالیز بخش هزینه ای لایحه بودجه 98، تبصره 10 این لایحه را به تصویب رساندند.

راه چاره مجلس برای تامین هزینه های کاشت حلزون گوش

بر اساس مصوبه مجلس منابع حاصل از سه هزار میلیارد (3.000.000.000.000) ریال حق بیمه شخص ثالث در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان اورژانس کشور قرار می گیرد تا در ردیف های مربوط به این دستگاه ها در جدول شماره (7) این قانون در امور منجر به کاهش تصادفات و مرگ و میر، هزینه گردد. بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به نظارت بر اجرای این بند است. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، نیروی انتظامی و سازمان اورژانس کشور موظفند گزارش عملکرد خود را هر سه ماه یک بار از نحوه هزینه وجوه مذکور به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارش نمایند.

همچنین طبق بند (ب) این تبصره در مورد آرای حل اختلاف مراجع بین دستگاه های اجرایی که در اجرای اصول یکصد و سی و چهارم (134) و یکصد و سی و نهم (139) قانون اساسی و یا در اجرای قوانین و مقررات مربوط صادر شده است، چنانچه به هر دلیل دستگاه اجرایی ذی ربط از اجرای تصمیم مرجع حل اختلاف خودداری کند، با مستنکف یا مستنکفین در چهارچوب قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 7 /9/ 1372 برخورد می گردد. سازمان برنامه و بودجه کشور مطابق رأی مرجع مذکور که حداکثر هجده ماه از تاریخ وصول رأی گذشته باشد، از اعتبارات بودجه سنواتی دستگاه، مبلغ مربوطه را کسر و به اعتبارات دستگاه اجرایی ذی نفع اضافه می نماید. در مورد شرکت های دولتی و یا مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، اجرای تکلیف مذکور از محل حساب شرکت ها و مؤسسات انتفاعی یادشده نزد خزانه برعهده وزارت امور مالی و دارایی (خزانه داری کل کشور) می باشد.

بر اساس بند (ج) تبصره 10، ده درصد عوارض گمرکی و سود بازرگانی افزایش یافته واردات لوازم آرایشی به هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران اختصاص می یابد تا پنجاه درصد (50%) آن جهت خرید عضو مصنوعی (پروتز) کاشت حلزون شنوایی و پنجاه درصد (50%) نیز جهت درمان و هزینه های دارویی بیماران اوتیسم، گوشه، سالک، متابولیک و بال پروانه (EB) هزینه گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13689

به "راه چاره مجلس برای تامین هزینه های کاشت حلزون گوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره مجلس برای تامین هزینه های کاشت حلزون گوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید