تداوم فعالیت چوب بری های غیرمجاز، دغدغه نگین سبز زنجان

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس اداره محیط زیست شهرستان خرم دره گفت: تداوم فعالیت چوب بری های غیرمجاز، یکی از دغدغه های نگین سبز زنجان است.

تداوم فعالیت چوب بری های غیرمجاز، دغدغه نگین سبز زنجان

به گزارش خبرنگاران، توکل سلیمانی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرم دره، اظهارکرد: با بهره برداری از تصفیه خانه بیمارستان بوعلی خرم دره، رودخانه قوری چای از شر آلودگی ها خلاص می گردد.

وی با اشاره به گلایه شهروندان از وجود سگ های ولگرد در سطح شهر، ادامه داد: این مشکل با انجام اقداماتی از سوی شهرداری تا 80 درصد کنترل شده و بیشتر این سگ ها در حاشیه شهرها دیده می گردد.

سلیمانی با اشاره به تخلیه نخاله در نقاط مختلف شهر به صورت پراکنده، ادامه داد: تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه کمربندی باعث ایجاد منظره های بسیار زشت و ناخوشایند برای مسافران می گردد.

این مسئول با اشاره به اینکه یک لیوان شیرابه زباله می تواند سه مخزن آب شرب را آلوده کند، یادآور شد: برای حل این مشکل صندلی جدید زباله شهرستان خرم دره خریداری شده است.

وی با اشاره به بوی بد مجتمع کشت و صنعت و کشتارگاه پرطلای هیدج که چندین سال بود شهروندان خرم دره را رنج می داد، ادامه داد: با راه اندازی بزرگ ترین تصفیه خانه کشاورزی استان در کشت و صنعت و نصب دستگاه های بوسوز در کشتارگاه پرطلای هیدج، این بوهای نامطبوع تا 85 درصد کنترل شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر کشت و صنعت خرم دره با 8000 راس گاو، یکی از قطب های فراوری شیر در استان به شمار می رود، یادآور شد: برای احداث تصفیه خانه این مجتمع یک میلیارد و 300 میلیون تومان و برای برطرف آلودگی پرطلای هیدج 2 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به تداوم فعالیت چوب بری های غیرمجاز در سطح شهرستان، ادامه داد: در حال حاضر 25 واحد چوب بری که بیشتر از احتیاج شهرستان است.

در ادامه این جلسه رئیس بیمارستان بوعلی خرم دره نیز با بیان اینکه برای درمان مصدومان چهارشنبه آخر سال تمهیدات لازم اندیشیده شده و پزشکان کشیک نیز تعیین شده است، توضیح داد: از 25 اسفندماه تا 20 فروردین نیز کشیک های مدیریتی در بیمارستان فعال خواهند بود.

سعید فرهادی با اشاره به اینکه یکی از مسائل بیمارستان در ایام نوروز مشکل بخش دیالیز است، ادامه داد: طبق مقررات بیمارستان باید به مسافران نوروزی که احتیاج به خدمات دیالیز دارد، خدمات ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 50 بیمار دیالیزی از خدمات بخش دیالیز بیمارستان بوعلی سینای خرم دره استفاده می نمایند، یادآور شد: با وجود 50 بیمار بخش دیالیز خرم دره دارای 8 تخت است که حل مسائل این بخش در گرو حل مسائل مربوط به فضای مورد احتیاج است.

درمانگاه های شهری باید فعال تر گردد

وی با تاکید بر ضرورت فعال شدن بیشتر درمانگاه های شهری، یادآور شد: بعضی از درمانگاهای شهری پوشش لازم را برای بیماران انجام نمی دهند که همین امر سبب هجوم آن ها به بیمارستان می گردد.

این مسئول با اشاره به فعال بودن سه تخت ICU و سه تخت CCU، ادامه داد: 50 درصد ساختمان ICU ساخته شده و عملیات اجرایی هم اکنون نیز در دست اجرا است که امیدواریم تا هفته دولت به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمارستان بوعلی با 101 تخت در حال ارائه خدمت به شهروندان است، گفت: بیمارستان بوعلی تنها تا 140 تخت امکان افزایش تخت بیمارستانی دارد.

نصیرآباد خرم دره، بهره مند از اعتبارات جهانی

در ادامه این جلسه، بخشدار خرم دره نیز با بیان اینکه همه روستاهای شهرستان مجهز سیستم حمل زباله بهداشتی هستند، گفت: برای اکثر روستاهای شهرستان سطل زباله نیز خریداری شده است.

مصطفی ثنایی با اشاره به اجرای طرح فاضلاب در روستای نصیرآباد از محل اعتبارات بانکی جهانی، یادآور شد: یکی از مسائل روستای نصیرآباد، فرسوده بودن شبکه آب رسانی است که با پیگیری های انجام شده، لوله ها نیز تعویض خواهد شد.

غیرایمن بودن وسایل گرمایشی 80 درصد آرایشگاه های زنانه

مسئول بهداشت محیط شهرستان خرم دره نیز با اشاره به بعضی از مسائل و چالش های بهداشتی شهرستان، بیان کرد: از مهم ترین این مسائل می توان به ناتمام بودن احداث تصفیه خانه فاضلاب، غیراصولی و غیربهداشتی بودن سایت دفع پسماند شهر خرم دره، راهنمایی فاضلاب شهری و روستایی به زمین های کشاورزی و آمیختگی آن با آب های کشاورزی، نبود برنامه منظم برای لایه روبی راستا رودخانه های داخل شهر و ایجاد مناظر زشت و انتشار بوی متعفن در شهر و احداث دامداری ها در محدوده مسکونی روستاها و ایجاد مسائل بهداشتی برای ساکنان اشاره نمود.

فهیمه حیدری یادآور شد: 80 درصد وسایل گرمایشی اماکن عمومی از جمله آرایشگاه های زنانه غیراستاندارد و غیرایمن هستند که می توانند تهدیدی برای مراجعه نمایندگان باشند.

وی با اشاره به مشکل فاضلاب استخر یادگار امام خرم دره، ادامه داد: در حال حاضر تنها یک استخر در خرم دره در حال فعالیت است که ظرفیت آن جواب گوی مراجعین نبوده و باعث بروز مسائل بهداشتی می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14273

به "تداوم فعالیت چوب بری های غیرمجاز، دغدغه نگین سبز زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم فعالیت چوب بری های غیرمجاز، دغدغه نگین سبز زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید