انجام اقدامات جدی تر در حوزه اشتغال جوانان یزدی لازم است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، احمد طالبی امشب در نشستی خبری با بیان اینکه اصلی ترین مسئله جوانان استان یزد بحث اشتغال است، گفت: در میان تمام گروه های سنی جویای کار، نرخ بیکاری در جوانان بالاتر است و اغلب بیکاران یزدی نیز افراد تحصیلکرده و فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

انجام اقدامات جدی تر در حوزه اشتغال جوانان یزدی لازم است

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه اشتغال کارهای جدی تر انجام گردد، اضافه نمود: بسیاری از مسائل مرتبط با جوانان به اشتغال وابسته است و تا این مشکل رفع نگردد، سایر مسائل نیز رفع نخواهد شد.

طالبی با بیان اینکه اعطای وام های اشتغال زایی به وسیله صندوق کارآفرینی از راهکارهایی است که از سوی معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان پیگیری شده است، بیان کرد: تاکنون 740 میلیون تومان پرداخت شده و 500 میلیون تومان دیگر نیز در دست اقدام برای پرداخت است.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک تشکل غیردولتی در حوزه ورزش و جوانان فعالیت می کرد، اضافه نمود: اکنون 47 سمن جوانان در استان یزد فعال است و با توجه به مجوزهایی که در دست آنالیز است، این آمار تا انتها امسال به 50 مورد خواهد رسید.

طالبی یادآور شد: 30 مورد از طرح های سمن ها توسط وزارت ورزش و جوانان مصوب شده که بخشی از این طرح ها مربوط به حوزه ازدواج بوده است.

وی اعلام کرد: در حوزه ازدواج امسال حرکتی شروع شد و برگزاری کارگاه های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج با جدیت بیشتری پیگیری شد و تا انتها سال باید در مجموع 180 کارگاه آموزشی برگزار گردد.

طالبی ادامه داد: از سال آینده این کارگاه های آموزشی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و بهزیستی استان برگزار خواهد شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11294

به "انجام اقدامات جدی تر در حوزه اشتغال جوانان یزدی لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام اقدامات جدی تر در حوزه اشتغال جوانان یزدی لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید