استراتژی خطرناک کی روش ، تخریب موفق ترین فرد فوتبال ایران

به گزارش مجله سرگرمی، همه تصور می نمایند این دعوای برانکو و کی روش است که می تواند به فوتبال ایران ضربه بزند اما باور کنید استراتژی کی روش در مواجهه با موفق ترین فرد فوتبال ایران کل فوتبال ایران را به چالش می کشد.

استراتژی خطرناک کی روش ، تخریب موفق ترین فرد فوتبال ایران

استراتژی کی روش در مواجهه با برانکو

محمد قراگزلو ، حدود یک ماه قبل میک مک درموت مربی ایرلندی تیم ملی با مصاحبه ای عجیب علیه حمید استیلی مدیر تیم امید بلوایی به پا کرد که تا چند روز در رسانه ها بازتاب داشت.در آن مقطع بسیاری از اهالی فوتبال و پیشکسوتان این رشته در حمایت از حمید استیلی به این مربی ایرلندی تاختند و البته کارلوس کی روش را مورد نقد قراردادند که چطور به دستیارش اجازه می دهد علیه یکی از بهترین های فوتبال ایران و البته فردی که در تیم امید پستی مهم دارد اینچنین توهین کند.آن حرف های تلخ مک درموت باعث تیرگی روابط دو تیم زیر مجموعه فدراسیون فوتبال شد و البته بحث عدم استفاده از مجموعه پک هم به میان آمد تا بلوایی شکل بگیرد.بلوایی که با کوتاه آمدن استیلی و کرانچار خاتمه یافت.

یک ماه بعد از اتفاقات بین استیلی و میک مک درموت، این مربی ایرلندی در اوج دعواهای برانکو - کی روش این بار به سرمربی پرسپولیس تاخت.در شرایطی که محبوبیت برانکو نزد طرفداران پرسپولیس بیشتر و بیشتر می گردد او چهارشنبه شب پیغامی در اینستاگرام خود منتشر کرد و بعد از یک میلیونی شدن فالوورهایش از همه آنهایی که حمایتش می نمایند تشکر کرد.ساعاتی بعد میک مک درموت در اینستاگرامش نوشت:یک میلیون دنبال نماینده بدون شخصیت رهبری! 100 لباس و بدون سبک و شیوه! پول از قراردادها و شخصیتی ورشکسته! و ارکستی معمول از سایه ها آغاز به نواختن می نماید.

این اتفاق در حالی رخ داد که بعد از ماجرای نامه دبیرکل فدراسیون برای ساکت کردن سرمربی پرسپولیس، قرار بود جلسه ای بین مدیران باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال شکل بگیرد اما مربی ایرلندی فارغ از این جلساتی که بوی صلح موقت می داد دوباره در نقش آتش بیار معرکه وارد ماجرا شد و کاری کرد تا طرفداران پرسپولیس و حتی پیشکسوتان این تیم را علیه کی روش بشوراند.

بعد از پست جنجالی مک درموت که درست قبل از دیدار سرخ ها مقابل ماشین سازی منتشر شد خیلی ها سکوت کردند اما بعد از برد دقیقه 93 برانکو و تیمش در تبریز برخی پیشکسوتان و البته طرفداران پرسپولیس در فضای مجاز مربی ایرلندی و کی روش را به توپ بستند تا دعواها دوباره به اوج برسد.

پرسپولیسی ها می گویند امکان ندارد مربی ایرلندی شب قبل از بازی این تیم مقابل ماشین سازی با اراده خودش چنین پستی در اینستاگرام گذاشته باشد و حتما کی روش از او خواسته برانکو را اینچنین تخریب کند.

در میدان مسابقه استادیوم بنیان دیزل اما اتفاق جالبی رخ داد.شجاع خلیل زاده بعد از گل سه امتیازی اش با سرعت به سمت برانکو رفت و حلقه شادی سرخ ها مقابل مربی کروات شان شکل گرفت تا به ناگاه کل بازیکنان درون زمین و نیمکت نشیان برانکو را محاصره نمایند و بعد از پست مک درموت در صدد حمایت از او برآیند.اتفاقا شجاع خلیل زاده بعد از گلی که زد در مصاحبه اش هم طوری صحبت کرد که ثابت کند قید دعوت شدن دوباره به تیم ملی را زده و در این جنگ کاملا پشت سرمربی پرسپولیس نهاده شده است: فارغ از تمامی اتفاقات و حواشی ما یک تیم هستیم که برای طرفدار می جنگیم و پیروز می شویم.ما یک ارتش چهل میلیونی هستیم نه یک میلیون نفره. 40 میلیون بعلاوه یازده نفر...

****

همه می پرسند دعوای کی روش - برانکو چه زمانی تمام می گردد اما باور کنید دعوایی وجود ندارد.این تلاشی است از سوی کی روش تا اگر خدای نانموده در جام ملت های آسیا به نتیجه دلخواه نرسید و با تیم ملی موفق نبود سیبلی برای تاختن داشته باشد و انگار او به موازات برنامه های آماده سازی تیم ملی و کمپ هایی که می چیند برای تخریب موفق ترین فرد فوتبال داخلی و باشگاهی ایران برنامه ریخته است.حالا فرقی هم ندارد این فرد برانکو ایوانکوویچ باشد یا امیر قلعه نویی یا حتی علی کریمی.

وقتی می گوئید دعوای کی روش - برانکو حتما باید دو طرف به این چلنج ادامه دهند اما یادتان بیاید برانکو در مقطعی طولانی هر چه کی روش می گفت سکوت می کرد.در آن مقطع اطرافیان برانکو و باشگاه سعی در ساکت نگه داشتن سرمربی کروات این تیم داشتند اما حالا شرایط به جایی رسیده که برانکو نمی تواند ساکت بماند.او در 63 سالگی و بعد از افتخاراتی که در فوتبال آورده شخصیت مستقل و البته قابل احترامی دارد و دیگر برنمی تاید که هر چه اطرافیانش در تیم و باشگاه می گویند بپذیرد.از این جهت برانکو لازم می بیند که جواب بدهد و در مصاحبه های خود گهگاه کنایه هایی هم به کی روش و دستیارانش می زند.

همه از دعوای برانکو - کی روش می گویند اما یک سوال بزرگ را می توان بیان کرد: اینکه برانکو در تمام دوران حضورش در پرسپولیس با چند نفر دعوا داشته ؟ حالا در مورد کی روش می پرسیم: او با چند نفر دعوا داشته؟چطور فدراسیون فوتبال از این هجمه ای که کی روش و دستیارانش ایجاد نموده اند می گذرد و به برانکو می تازد و نامه می نویسد؟اصلا چطور وقتی فدراسیون فوتبال می خواهد به سبک خودش مساله دعواهای اخیر و کشمکش های رسانه ای طرفین این ماجرا را مدیریت کند دستیار کی روش ماجرای تازه ای ایجاد می نماید؟آیا امروز کمیته اخلاق یا اصلا دبیرکل محترم فدراسیون فوتبال نامه ای خطاب به مربی ایرلندی از او تقاضای سکوت خواهد نمود؟ اصلا در فدراسیون فوتبال کسی به خودش جرات می دهد تا با کی روش یا دستیارانش برخوردی اینچنینی داشته باشد؟

تاکتیک کی روش در مواجهه با مردان موفق فوتبال ایران طی 9 سال اخیر نخ نما شده.او دقیقا مثل ژوزه مورینیو مربی شهیر هموطنش با استراتژی ویژه دنبال تخریب افراد دیگری می رود و با حرف های ظاهرا حساب شده ،ایشان را در منگنه قرار می دهد تا حواس ها را از کار خودش پرت کند یا چنانچه نامی در راهش نهاده شد آن نیروهای مخالف را دلیل و عوامل ناکامی بنامد.البته که مورینیو در حوزه باشگاهی چنین استراتژی را انتخاب می نماید که مضراتش محدود و قابل اغماض است و شادی تنها ضضری برای باشگاهش داشته باشد اما کی روش در تیم ملی این استراتژی را برگزیده که اساسا قابل پذیرش نیست و می تواند برای کلیت فوتبال ایران فوق العاده خطرناک، نگران نماینده و آسیب زننده باشد.

همه می گویند سکوت کنید و در آستانه جام ملت های آسیا حرف نزنید که تیم ملی بازی های حساسی دارد و می خواهد بعد از چهار دهه قهرمان جام ملت ها گردد اما باور کنید با چنین رویه ای قهرمانی جام ملتها به هیچ دردی نمی خورد.در واقع آن قهرمانی احتمالی به همه ما که سکوت نموده ایم ثابت می نماید چنانچه یک مربی جای خود را با ریاست فدراسیون فوتبال عوض کرد و با تخریب کلیت فوتبال ایران و اهانت به رسانه و پیشکسوت و ... راهش را ادامه داد همچنان ساکت بمانیم و هیچ نگوئیم چون قهرمانی در جام ملت ها و رسیدن به امتیاز 4 در جام جهانی به همه اینها می ارزد! تازه اگر اینطورهم که باشیم و سکوت کنیم باز هم ممکن است یکی بیاید و از کی روش بپرسد :در این جهنم چه غلطی می کنی؟

3

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7325

به "استراتژی خطرناک کی روش ، تخریب موفق ترین فرد فوتبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراتژی خطرناک کی روش ، تخریب موفق ترین فرد فوتبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید