احتمال افزایش قیمت خودرو، فرمول های منطقی به کار می گیریم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، رضا شیوا در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم با بیان اینکه قیمت ها را نباید بی ضابطه افزایش داد، گفت: قرار است هفته آینده در شورای رقابت درباره قیمت خودرو بحث و آنالیز داشته باشیم.

احتمال افزایش قیمت خودرو، فرمول های منطقی به کار می گیریم

وی اضافه کرد: محتمل است از بانک مرکزی بخواهیم سبد خودروهایی را که برای آن دستورالعمل قیمت ارائه می کنیم، میزان تغییر قیمت هایش را در چند ماه اخیر ارزیابی کند؛ شورای رقابت براساس درصد تغییرات و فرمول های خود این تغییرات را به قیمت خودروها اضافه می نماید.

شیوا با بیان اینکه در شرایط کنونی باید نظارت کامل را بر روی همه موارد داشته باشیم، اضافه کرد: میزان افزایش تورم بر هر نوع خودروی فراوری داخل را به طور جداگانه از بانک مرکزی استعلام می گیریم و متناسب با آن به قیمت خودروها اضافه می کنیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی اقتصاد از حالت تعادل خارج می گردد فرمول ها هم با حالت عادی متفاوت است، گفت: در فرمول مد نظر ما، تورم بخشی را در نظر می گیریم و بهره وری 2 درصد به نفع مصرف نماینده را از آن کسر می کنیم و بهبود کیفیت خودروها را هم در قیمت گذاری در نظر می گیریم؛ اگر کیفیت، بهتر گردیده باشد 3 درصد اضافه و اگر بهتر نگردیده باشد 3 درصد کم می کنیم.

رئیس شورای رقابت اضافه کرد: خودروسازان فراوری خود را کم نکردند اما تقاضا افزایش یافته و برخی از افراد نه برای مصرف بلکه برای سرمایه گذاری خودرو خریداری می نمایند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1167

به "احتمال افزایش قیمت خودرو، فرمول های منطقی به کار می گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال افزایش قیمت خودرو، فرمول های منطقی به کار می گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید