کاهش 1.9 درصدی نرخ بیکاری فارس در چهارماهه اول امسال

به گزارش مجله سرگرمی، استاندار فارس با اشاره به کاهش 1.9 درصدی نرخ بیکاری استان در چهارماهه اول امسال نسبت به سال 97، گفت: نرخ بیکاری فارس در مدت مذکور به 7 درصد رسیده و رتبه دوم کشور پس از همدان به خود اختصاص داده است.

کاهش 1.9 درصدی نرخ بیکاری فارس در چهارماهه اول امسال

به گزارش خبرنگاران، عنایت الله رحیمی صبح شنبه دوم شهریور در یک کنفرانس خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، کاهش نرخ بیکاری استان تا انتها تیرماه امسال را به دلیل مشارکت بخش خصوصی در میدان تولید و سرمایه گذاری، ارائه طرح های ابتکاری و سرمایه گذاری خارجی بیان کرد.

وی همچنین دربخشی از سخنانش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، بیان نمود: نظام جمهوری اسلامی به علت ماهیت حق طلبانه خود همیشه با چالش هایی از ابتدای انقلاب تاکنون روبرو بوده است.

استاندار فارس ترور فیزیکی شخصیت های اثرگذار دولت و حذف آنها از صحنه اجرایی از جمله این چالش ها ذکر کرد و اضافه کرد: امروز همان رویه در دستور کار معاندین نظام است و با بی اعتمادی مردم نسبت به مسئولان در تلاش هستند تا اعتماد مردم به نظام را نشانه بروند و آن را خدشه دار کنند.

رحیمی با تاکید بر شناخت کافی نسبت به نقشه های شوم دشمن و مقابله با آن، بیان کرد: ناکارآمد جلوه دادن دست اندرکاران نظام توسط دشمن به منزله تضعیف کل شاکله نظام است.

وی ادامه داد: به علت ماهیت نظام همیشه مورد تهدید و جنگ و تحریم به اشکال مختلف قرار داشته ایم که امروز هم در معرض جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم که به خوبی قابل لمس است.

استاندار فارس گفت: هفته دولت فرصت مغتنمی است که خدماتی که از دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت امسال انجام شده به اطلاع مردم استان برسد.

رحیمی همچنین گفت که همزمان با هفته دولت (دوم تا هشتم شهریورماه) 821 پروژه با اعتباری افزون بر سه هزار و 200 میلیارد تومان در 29 شهرستان این استان در 11 سرفصل به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه از امروز و طی روزهای آینده شاهد بهره برداری از 30 پروژه با اعتباری بالغ بر 133 میلیارد تومان در حوزه تامین آب خواهیم بود، اضافه کرد: علاوه بر این تعدادی از سدها و شبکه های انتقال آب نیز که هم اینک در استان در دست اجرا است تا انتها سال به بهره برداری خواهد رسید از جمله مهمترین آنها می توان به پروژه انتقال آب از سد درودزن به شیراز اشاره کرد.

استاندار فارس ادامه داد: اجرای پروژه های بزرگراهی نیز به عنوان یکی از نیازهای استان مورد توجه دولت بوده و بر همین اساس همزمان با هفته دولت امسال 65 پروژه با اعتباری بالغ 260 میلیارد تومان در استان افتتاح خواهد شد.

به گفته رحیمی آزادراه 225 کیلومتری شیراز - اصفهان بزرگترین پروژه حوزه راهسازی این استان محسوب میشود و که با توجه به اعتبارات اخذ شده برای اجرای این پروژه امید است که تا اوایل سال 99 این پروژه که اثرات زیادی در زمینه کاهش تلفات جاده ای، کاهش هزینه های حمل و نقل و دسترسی آسان تر به مرکز کشور را برای هموطنان به ویژه مردم استان فارس به همراه دارد به بهره برداری برسد .

وی اضافه کرد: در زمینه فضاهای آموزشی، فرهنگی و آموزش و پرورش 10 پروژه به ارزش هفت هفت میلیارد تومان، در زمینه امور بهداشت و درمان 18 پروژه با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان، در حوزه برق و انرژی 198 پروژه با اعتباری بالغ بر 216 میلیارد تومان و در زمینه عمران 78 میلیارد تومان پروژه در هفته دولت امسال تقدیم مردم استان فارس خواهد شد.

استاندار فارس همچنین میزان سرمایه گذاری خارجی انجام شده در استان طی پنج ماه امسال را 44 میلیون دلار برآورد کرد و گفت: در جهت افزایش این سرمایه گذاری ها تلاش شد که فرایندهای پیچیده و سخت اداری کاهش یابد.

رحیمی با بیان اینکه برخی پروژه های در حال اجرا در فارس ماهیت ملی دارند و پیش برنده توسعه اقتصادی کشور هستند، پروژه آلومینیوم جنوب با 15 میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال یکهزار و 200 نفری را از جمله این پروژه ها بیان کرد که طی ماههای آینده افتتاح می شود.

وی به واگذاری وام های فراگیر و طرح اشتغال روستایی هم اشاره و بیان نمود که بخش زیادی از این تسهیلات منجر به ورود طرح ها به بازار کار و افزایش اشتغال در استان شده و خواهد شد.

استاندار فارس به اکتشاف پهنه وسیعی از معادن استان با بیش از 9 هزار کیلومتر مربع طی توافق با ایمیدرو هم اشاره و بیان کرد که ذخایر معدنی باارزشی کشف شده که بر اقتصاد استان اثر خواهد داشت.

رحیمی همچنین خاطرنشان کرد: علی رغم کاهش درآمد دولت اما سرجمع بودجه فارس امسال 30 درصد افزایش داشته و حوزه عمرانی نیز با 17 درصد، از افزایش اعتبارات نسبت به سطح میانگین کشوری برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی توفیقات خوبی به ویژه در حوزه گلخانه ای ایجاد شده به گونه ای که ستاد گلخانه ها برای اولین بار در کشور و در این استان تشکیل شد. سطح زیرکشت گلخانه ای جدید در فارس برای امسال به میزان 681 هکتاری هدف گذاری شده پیش بینی شده است .

استاندار فارس به پروژه راه آهن اقلید به یزد هم اشاره و با بیان اینکه تا انتها سال 99 بهره برداری از این پروژه در دستور کار واقع شده است، گفت: با افتتاح این پروژه، طول سفر و دسترسی به استانهای شرقی کشور با 350 کیلومتر کاهش می یابد .

رحیمی اضافه کرد: پروژه راه آهن شیراز-گل گهر نیز در دست اجراست و هرچند در تامین اعتبار با کمبودهایی روبرو است اما پروژه فعال است .

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 1700 روستای استان از نعمت گاز برخوردار شده اند و تا انتها امسال روستاهای بالای 20 خانوار نیز که مشمول گازرسانی می شوند، دارای گاز خواهند شد .

استاندار فارس به صدور 129 مجوز بدون نام جهت کاهش بروکراسی اداری و مدیریت زمان برای سرمایه گذاران متفاضی در بخش صنعت و معدت و صنایع تبدیلی کشاورزی اشاره و بیان کرد: 12 طرح از این تعداد بر مرحله درخواست متقاضی و عملیاتی شدن، رسیده، 71 مورد از این مجوزهای بدون نام مربوط به صنعت و معدن و 58 مورد مربوط به صنایع تبدیلی کشاورزی و گلخانه ای است.

رحیمی در واکنش به ایجاد حواشی سومین انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر شیراز، با بیان اینکه شورا یک نهاد مدنی مستقل و دارای قانون مشخص است، گفت: تاکید ما بر ایجاد اتحاد و همدلی میان شوراییان است تا بتوانند کار را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه اختلاف سلیقه در شورا ناپسند نیست و نهایتا برآیند کار که منجر به توسعه شهر می شود برای ما اهمیت دارد، تاکید کرد که مدیریت ارشد استان در موضوعات حاشیه ای شوراییان به ویژه شورای شهر شیراز دخالت نمی کند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد که فارس به اندازه ای وسیع است که تمرکز خاصی بر روی شورای خاصی به لحاظ دخالت نداریم .

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42312

به "کاهش 1.9 درصدی نرخ بیکاری فارس در چهارماهه اول امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 1.9 درصدی نرخ بیکاری فارس در چهارماهه اول امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید