فجر 37؛ حاشیه های جشنواره فیلم فجر گریبانگیر فراستی شد، یکه تازی عکاسان در نشست های خبری فیلم ها!

به گزارش مجله سرگرمی، روز سوم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت، باز هم با حواشی همراه بود.

فجر 37؛ حاشیه های جشنواره فیلم فجر گریبانگیر فراستی شد، یکه تازی عکاسان در نشست های خبری فیلم ها!

به گزارش خبرنگار ، روز سوم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر آدینه 12 بهمن در پردیس ملت که به عنوان سینمای رسانه نامگذاری شده است، با حواشی کمتری نسبت به روز های گذشته پیگیری شد.

آغاز روز سوم با مستند سیاسی بهارستان خانه ملت بود که تصویرگر تاریخ معاصر ایران از قاجاریه تا به امروز بود.

با وجود اینکه در دو روز گذشته در پردیس ملت ساعت آغاز سانس ها با تأخیر های قابل ملاحظه همراه بود، اما به نظر می رسد کم کم جشنواره به سمت نظم و انضباط در زمان آغاز فیلم ها و ساعت برگزاری نشست خبری رفته است.

اولین فیلم داستانی روز سوم جشنواره به اثر جدید صفی یزدانیان (ناگهان درخت) اختصاص یافته بود که نقدها جدی را از طرف اهالی رسانه و منتقدان به خود دید.

این فیلم که در آن پیمان معادی و مهناز افشار به عنوان یک زوج اختلال دار بار اصلی قصه را به دوش می کشند، به اعتقاد عوامل آن شاعرانگی خاصی دارد که هر کسی آن را درک نمی کند. کیفیت این فیلم به اندازه ای نازل بود که حتی در نشست خبری به عوامل آن از جمله معادی (تهیه نماینده) پیشنهاد شد تا فیلم ناگهان درخت را در گروه هنر و تجربه اکران کند تا گیشه خود را از دست ندهد. پیمان معادی در این نشست خبری از جنس سینمای خود سخن گفت و به نوعی خود را فراتر از سینمای ایران معرفی کرد.

شاید یکی از آزار دهنده ترین مسائل نشست های خبری فیلم ها در این دوره از جشنواره عدم برقراری نظم برای فیلمبرداران و عکاسان حاضر در این مراسم است که بدون هیچ مقرراتی تمام نظم این جلسه را تحت تاثیر خود قرار می دهند. اضافه شدن پخش های زنده به وسیله فضای مجازی و حضور عوامل آن ها در میان ردیف های جلویی نشست خبری که مخصوص خبرنگاران سوال نماینده است، معضل دیگری به شمار می رود که جای سوال را از مسئولان برگزاری این مراسم ها در سینمای رسانه دارد.

فیلم سوم به نمایش درآمده در کاخ رسانه جشنواره، قصر شیرین ساخته رضا میرکریمی بود که همانند همه فیلم های او با استقبال خوب منتقدان و اهالی رسانه روبرو شد. میر کریمی که سال جاری فیلم ما همه با هم هستیم را هم به فراوری رسانده است، در این فیلم به زندگی جلال راننده یک ماشین سنگین پرداخته که برای مدتی به دلیل تصادف منجر به فوت به زندان می رود. قصر شیرین داستان مردی دل سنگ است که در روبروه با خانواده و شکل ارتباطی میان آن دچار تحول معناداری می گردد. نشست خبری این فیلم هم به دلیل دبیری میرکریمی برای جشنواره دنیای فیلم فجر در سال بعد و حضور حامد بهداد با حواشی گوناگونی همراه بود.

میرکریمی در این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در فیلم دیگر خود (ما همه با هم هستیم) دستمزد های نجومی پرداخت نموده است، گفت: چند سالی می گردد عده ای سینما را انحصاری نموده و چرخه فراوری تا اکران را با فیلم های سخیف در دست گرفته اند و تا یک عده ای می خواهند کار جدید فراوری نمایند، اتهام زنی می نمایند. حامد بهداد هم در نشست خبری فیلم قصرشیرین با بیان اینکه دوستی چندین ساله با سعید سهیلی دارد، اظهار کرد از ایشان بابت لطفی که به من کردند و در عین حال که با ایشان قرارداد داشتم به من اجازه دادند، در فیلم قصر شیرین مقابل دوربین بروم، سپاسگزارم.

اتفاق جالب دیگر این فیلم زمانی بود که مسعود فراستی منتقد سینما برای تماشای فیلم سینمایی قصر شیرین به سالن شماره چهار پردیس ملت مراجعه کرد و مسئول هماهنگی این سالن از فراستی خواست که داخل صف و با نظم وارد سالن بگردد. وقتی فراستی تذکر مسئول سالن را متوجه نشد، مجدد از این منتقد خواسته شد که داخل صف برود. این موضوع باعث ایجاد تنش شد و فراستی صدایش را بلند کرد و گفت: من نظم را رعایت کردم و به شما ارتباطی ندارد!

اما فیلم آخر شب گذشته به ساخته جدید محمدرضا هنرمند اختصاص داشت که راس ساعت 21:30 دقیقه در هر چهار سالن پردیس سینمایی ملت به روی پرده رفت.

سمفونی نهم با بازی حمید فرخ نژاد و ساره بیات یک درام تاریخی عاشقانه بود که به شکلی اپیزودیک چند برهه از تاریخ دنیا و ایران را در قالب داستانی به روز روایت می کرد. در نشست خبری این فیلم که با حضور عوامل و بازیگران برگزار گردید، شاهد یک شخصیت آرام و بدون شیطنت های همیشگی از فرخ نژاد بودیم. پس از انتها نشست فرخ نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از جایی به شما گفته شده که کمتر به مسائل حاشیه ای و سیاسی بپردازید، گفت: نه اصلاً اینطور نیست و خودم اینگونه تصمیم گرفته ام.

از مهمانان حاضر در روز سوم جشنواره فجر می توان به قاضی زاده هاشمی (وزیر اسبق بهداشت)، محمدرضا شهیدی فرد (مجری) و نیما و احسان کرمی (مجری) اشاره نمود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11713

به "فجر 37؛ حاشیه های جشنواره فیلم فجر گریبانگیر فراستی شد، یکه تازی عکاسان در نشست های خبری فیلم ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فجر 37؛ حاشیه های جشنواره فیلم فجر گریبانگیر فراستی شد، یکه تازی عکاسان در نشست های خبری فیلم ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید