غلظت ذرات معلق در هوای زابل 21 برابر حد مجاز، طوفان ادامه دارد

به گزارش مجله سرگرمی، علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: صبح امروز حداکثر سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در زابل به حدود 80 کیلومتر بر ساعت رسید که موجب شد غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به 3104 میکروگرم بر متر مکعب برسد.

غلظت ذرات معلق در هوای زابل 21 برابر حد مجاز، طوفان ادامه دارد

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه حد مجاز ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است این میزان از ذرات معلق در هوا نشان دهنده این است که طی این مدت میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهر زابل به بیش از 21 برابر حد مجاز رسیده است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پی این رخداد علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی در محدوده فرودگاه زابل به یک هزار متر کاهش پیدا کرد.

وی گفت: همچنین بر اساس تحلیل آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی وزش باد همراه با گرد و خاک تا خاتمه هفته آینده با شدت کمتر در شمال استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

ملاشاهی با اشاره به اینکه طی این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار همراه با وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتر رخ خواهد داد، گفت: در زمان طوفان در جاده های مواصلاتی استان به ویژه جاده زاهدان - زابل، زاهدان- نهبندان، زابل- نهبندان، زاهدان- بم و جاده ایرانشهر-ریگان-بم کاهش دید سبب کندی عبور و مرور و اختلال تردد می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2217

به "غلظت ذرات معلق در هوای زابل 21 برابر حد مجاز، طوفان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلظت ذرات معلق در هوای زابل 21 برابر حد مجاز، طوفان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید