سال آینده، زمان بهره برداری از کارخانه پسماند تالش

به گزارش مجله سرگرمی، فرماندار شهرستان تالش گفت: احداث کارخانه پسماند با اعتبار 80 میلیارد تومان را در لیسار تالش شروع نموده ایم و پیش بینی می گردد تا خاتمه سال 98 به بهره برداری برسد.

سال آینده، زمان بهره برداری از کارخانه پسماند تالش

به گزارش خبرنگاران، سید عیسی مهدوی، گفت: تالش تنها شهرستانی است که 11 هزار عشایر دارد و 48 درصد اشتغال این شهرستان مربوط به کشاورزی است.

وی ادامه داد: شهرستان تالش در فراوری محصول کیوی در استان اول است، به دنبال این هستیم که بتوانیم محصولات فرآوری گردیده از کیوی فراوری کنیم.

مهدوی اعلام نمود: برنج، گیلاس، ازگیل و... از دیگر محصولات شهرستان تالش هستند که بیش از 240 هزار تن از این محصولات به ارزش اقتصادی هزار میلیارد تومان در طی سال برداشت می گردد.

وی اضافه کرد: در راستای حمایت از واحدهای فراوریی برخی واحدها که موانع فراوریی، اداری و مجوزی داشتند، موانع رفع شد.

مهدوی توضیح داد: پرورش آبزی پروری و ماهیان خاویاری یکی از ظرفیت های شهرستان تالش است که می تواند زمینه رونق اقتصادی را فراهم کند و هم اکنون در منطقه قروق واحد بسته بندی خاویار در مراحل شروع فعالیت واقع شده است. تالش از لحاظ پرورش ماهیان خاویاری رتبه نخست در استان را دارد هم چنین در آبزی پروری بعد از رشت، در صندلی دوم واقع شده است. در سال، 3000 تن آبزی پروری در شهرستان تالش انجام می گیرد. فاز نخست پروژه ماهیان خاویاری همزمان با دهه مبارک فجر سال جاری به بهره برداری می رسد که حدود 300 شغل را فراهم می نماید.

وی با اشاره به اشتغالزایی در تالش گفت: دولت تدبیر و امید متناسب با شعار سال و تحقق وعده خود در راستای اشتغالزایی اقدام به پرداخت تسهیلات نموده است که اعتبار شهرستان تالش حدود 46.4 میلیارد تومان در بخش اشتغال فراگیر و 29.2 میلیارد تومان در بخش روستایی بوده است که پیش بینی می گردد برای 2710 نفر اشتغال ایجاد گردد. تاکنون مجموعاً در 378 طرح با رقم 10.9 میلیارد تومان جذب اعتبار در حوزه تسهیلات اشتغالزایی داشتیم که برای 433 نفر شغل ایجاد گردیده است. شهرستان تالش از لحاظ تعداد پروژه در استان در بالاترین سطح واقع شده است. اکثر پروژه های این شهرستان در سیستم بانکی در حال اجرا پیگیری بانک و در نوبت پرداخت واقع شده است که شامل 452 طرح با رقم 52.8 میلیارد تومان است.

فرماندار تالش گفت: تمام روستاهای تالش تحت پوشش شبکه بهداشت هستند و 50 روستای این شهرستان از پزشک خانواده برخوردارند. یک بیمارستان در حال ساخت داریم که تاانتها سال به بهره برداری می رسد.

مهدوی با اشاره به این که یکی از موضوعات مهم در راستای ایجاد اشتغال، حوزه گردشگری است، گفت: در تالش طرح های خوب گردشگری را شروع کردیم، محوریت هم با گردشگری شهری است، چون 8 شهر ما در محور طولی قرار دارند و این خود عامل جذب و حفظ گردشگران می گردد.

وی یادآور شد: زباله به یک چالش اساسی در تالش تبدیل گردیده و بسیاری از طبیعت های بکر ما در معرض نابودی است، در همین راستا احداث کارخانه پسماند با اعتبار 80 میلیارد تومان را در لیسار شروع کردیم و پیش بینی می گردد تا انتها سال 1398 به بهره برداری برسد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2755

به "سال آینده، زمان بهره برداری از کارخانه پسماند تالش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال آینده، زمان بهره برداری از کارخانه پسماند تالش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید