درخواست کشورهای گروه هفت برای خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره

به گزارش مجله سرگرمی، کشورهای گروه هفت روز یکشنبه در بیانیه ای مشترک خواهان خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره شده و در عین حال از تعهد واشنگتن تحت ریاست جمهوری جو بایدن به تعامل با پیونگ یانگ به وسیله دیپلماسی استقبال کردند.

درخواست کشورهای گروه هفت برای خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این کشورها در بیانیه ای مشترک که در محل اجلاس گروه هفت در منطقه کورنوال انگلیس تصویب شد خواهان خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره و همچنین کنار گذشتن برنامه های تسلیحات کشتار جمعی و موشکهای بالستیک از سوی پیونگ یانگ به شکلی قابل راستی آزمایی و برگشت ناپذیر شدند.

کشورهای گروه هفت همچنین اعلام کردند که از آمادگی واشنگتن برای تداوم تلاشهای دیپلماتیکش در هماهنگی با همه شرکای مربوطه در قبال پیونگ یانگ استقبال می نمایند.

این کشور همچنین از کره شمالی خواستند گفت وگو با جامعه بین المللی را از سرگرفته و با این جامعه تعامل کند و در عین حال از پیونگ یانگ تقاضا کردند به حقوق بشر برای همه احترام بگذارد و فورا مساله آدمربایی ها را حل و فصل کند.

در اجلاس سال جاری گروه هفت رهبران کشورهای عضو این گروه شامل آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و انگلیس به همراه نمایندگان اتحادیه اروپا شرکت کردند.

همچنین مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی و رهبران استرالیا، هند و آفریقای جنوبی نیز به عنوان مهمان به این اجلاس دعوت شده بودند.

ماه گذشته میلادی مون جائه این نشستی با بایدن داشت و رئیس جمهور آمریکا در این نشست بر تمایل واشنگتن به تعامل دیپلماتیک با پیونگ یانگ و اتخاذ گامهای عملگرایانه به سمت هدف خلع سلاح هسته ای تاکید نمود.

کشورهای گروه هفت همچنین در ادامه بیانیه خود چین را تحت فشار قرار داده و بر اهمیت صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان تاکید نموده و تشویق به حل و فصل صلح آمیز مسائل فرا تنگه ای کردند.

این کشورها همچنین از پکن خواستند به حقوق بشر و آزادی های اساسی به ویژه در ارتباط با مناقشات حل نشده حقوق بشری در سین کیانگ چین و هنگ کنگ احترام بگذارد.، ایسنا

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 148281

به "درخواست کشورهای گروه هفت برای خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست کشورهای گروه هفت برای خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید