خبرنگاران وزیر جهاد کشاورزی فردا، دوشنبه به آذربایجان غربی سفر می کند

به گزارش مجله سرگرمی، ارومیه- خبرنگاران- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: وزیر جهاد کشاورزی به منظور بررسی مسایل و مسائل بخش کشاورزی و افتتاح همزمان 131 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی کشاورزی، فردا دوشنبه 15 دی ماه به این استان سفر می کند.

خبرنگاران وزیر جهاد کشاورزی فردا، دوشنبه به آذربایجان غربی سفر می کند

رسول جلیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: در جریان سفر 2 روزه کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه به آذربایجان غربی، همزمان 131 پروژه بخش کشاورزی با اعتبار بیش از 445 میلیارد ریال در سراسر استان به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری می رسد و از 18 رقم دستاورد تحقیقاتی بخش کشاورزی رونمایی می شود.

وی بیان کرد: این طرح ها 123 طرح در بخش آب و خاک، چهار طرح در زیربخش صنایع تبدیلی و غذایی، 18 طرح تحقیقاتی، سه طرح در زیربخش تولیدات گیاهی و همچنین یک طرح شیلاتی را شامل می شود که با بهره برداری از آنها برای 508 نفر در سراسر استان به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بازدید از چند واحد تولیدی اعم از واحد سورت و بسته بندی و سردخانه نگهداری میوه، شرکت رویان پژوهش، شرکت در جلسه شورای راهبردی بخش کشاورزی در شهرستان ارومیه، شرکت معاونان در جلسه کارگروه زنجیره سیب استان، کارگروه زیر بنایی، کارگروه رونق تولید و تشکل ها، شرکت در جلسه بررسی مسایل و مسائل بخش کشاورزی با حضور استاندار و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، حضور در نشست خبری با اصحاب رسانه برای ارائه گزارش سفر 2 روزه از برنامه های سفر وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه به استان خواهد بود.

جلیلی افزود: در جریان این سفر 2 روزه، 9 معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز با سفر به شهرستان های استان و دیدار با نمایندگان و فرمانداران و کشاورزان پیشرو، مسائل و مسائل موجود در بخش کشاورزی هر شهرستان را بررسی و جهت جمع بندی نهایی و ارائه گزارش به وزیر جهاد کشاورزی اقدام خواهند کرد.

آذربایجان غربی دارای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی با 235 هزار بهره بردار و افزون بر6 میلیون تن محصول زراعی و باغی در سال است.تولید سالانه 1.8 میلیون تن چغندر قند، 1.2 میلیون تن سیب درختی و انواع میوه های هسته دار این استان را در ردیف 10 استان برتر کشور در بخش کشاورزی قرار قرار داده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 127590

به "خبرنگاران وزیر جهاد کشاورزی فردا، دوشنبه به آذربایجان غربی سفر می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر جهاد کشاورزی فردا، دوشنبه به آذربایجان غربی سفر می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید