ایران بیست و چهارمین عضو یاسا شد

به گزارش مجله سرگرمی، شورای یاسا رسما عضویت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران (بنیاد ملی علم ایران) را به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران تائید کرد.

ایران بیست و چهارمین عضو یاسا شد

به گزارش سرویس علمی خبرنگاران، هشتاد و هشتمین اجلاس شورای مدیریت موسسه بین المللی تحلیل سیستم ها (یاسا) با حضور نمایندگان 24 کشور عضو یعنی ایران، اتریش، استرالیا، انگلستان، اندونزی، اکراین، آمریکا، آلمان، آفریقای جنوبی، برزیل، روسیه، ژاپن، چین، کره جنوبی، پاکستان، فنلاند، سوئد، مصر، مکزیک، مالزی، نروژ، هند و هلند، در مقر این موسسه در شهر لاگزنبرگ اتریش برگزار شد.

در این اجلاس، شورای یاسا رسما عضویت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران (بنیاد ملی علم ایران) را به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران پیرو رای گیری الکترونیکی 28 مارس برای درخواست عضویت ایران در یاسا تائید کرد. تمام 23 عضو شورا و بویژه رییس شورا و همچنین مدیران موسسه، عضویت ایران در شورای حکام موسسه یاسا را یک اقدام و تصمیم مهم برشمرده و مشارکت فعال ایران در فعالیتهای علمی موسسه را خواستار شدند.

از اقدامات صورت گرفته در این اجلاس می توان به موارد ارائه گزارش عملکرد دوسالانه یاسا، بررسی برنامه پژوهشی 2016-2020 یاسا: این برنامه با رویکرد سیستمی به تغییرات جهانی توسط یاسا تدوین شده و برنامه کلی پژوهشی این موسسه را برای 5 سال آینده ترسیم می کند، بررسی برنامه جهان در سال 2050: این برنامه در نظر دارد با هم افزایی نظرات بنیادهای پژوهشی بین المللی از سراسر جهان رهبران جهان را در جریان تغییرات و چالش های جهانی پیش رو قرار دهد. یاسا یکی از موسسات فعال در این برنامه بین المللی است، بررسی سیاست دسترسی باز به منابع اطلاعاتی و نتایج پژوهشی اشاره کرد.

bigkurosh.ir: مجله کوروش بزرگ، وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

faceraz.ir: فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59547

به "ایران بیست و چهارمین عضو یاسا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران بیست و چهارمین عضو یاسا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید