اگر در تهران برف نبارد...

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر این که بارش بارندگی در تهران می تواند تا حدی چالش های موجود در حوزه تامین منابع آب را حل نماید، گفت: موضوع مهم بارش برف است چراکه اگر در تهران شاهد بارش برف باشیم، بسیاری از مسائل حل می گردد، اما اگر برف نبارد، با مسائلی در این حوزه روبرو خواهیم بود.

اگر در تهران برف نبارد...

محمدرضا بختیاری در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این که برای معین شدن این موضوع باید منتظر سرانجام زمستان باشیم، اظهار کرد: بدترین سناریو را برای گذر از محدودیت منابع آبی در نظر گرفته ایم تا اگر بارش ها به حد کافی نبود، بتوانیم خود را با شرایط منطبق کنیم، به گونه ای که تامین آب مشترکان با مسئله ای روبرو نشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به میزان بارندگی ها در تهران گفت: بارندگی ها در پاییز سال جاری، نسبتا مطلوب بود، به گونه ای که 120 میلی متر بارندگی را شاهد بودیم که این میزان نسبت به دراز مدت 65 درصد افزایش داشته است.

بختیاری با بیان این که تا به حال وضعیت بارندگی ها در تهران مطلوب بوده است، ادامه داد: علی رغم این که در مهرماه، تراز سدهای تهران 250 میلیون مترمکعب منفی بود، اکنون 170 میلیون مترمکعب جبران شده است، اما هم چنان نسبت به سال گذشته، 80 میلیون مترمکعب منفی هستیم که باید برای حل این موضوع منتظر شرایط زمستان باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف، بی شک می تواند تاثیر بالایی در میزان مصرف و مدیریت منابع آبی داشته باشد.

وی با بیان این که مصوبه افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف هنوز در هیات دولت به تصویب نرسیده است، اظهار کرد: اگر این مساله مورد تصویب قرار گیرد، قطعا می توان بسیاری از مسائل موجود در حوزه منابع آبی را حل کرد.

حمیدرضا جانباز - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور - نیز چندی پیش گفته بود با توجه به این که میزان بارش های فعلی تنها 25 درصد کل بارش های کل سال آبی است، نمی توان پیش بینی درباره وضعیت منابع آبی تابستان نداشت، اما باید گفت که سناریوی تعریف شده برای بهبود شرایط هم چون سال گذشته تعریف شده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8863

به "اگر در تهران برف نبارد..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر در تهران برف نبارد..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید