اولین محموله سوآپ ایران و ونزوئلا تخلیه شد

به گزارش مجله سرگرمی، ایسنا نوشت: خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع مدعی شد که اولین محموله قرارداد سوآپ ایران و ونزوئلا در حال تخلیه است.

اولین محموله سوآپ ایران و ونزوئلا تخلیه شد

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع مطلع و آمارهای رهیابی نفتکش ها در گزارشی مدعی شد که یک محموله 2.1 میلیون بشکه ای میعانات گازی از سوی شرکت ملی نفت ایران در حال تحویل به شرکت PDVSA ونزوئلا است که نخستین محموله سوآپ میان این دو شرکت محسوب می گردد.

این خبرگزاری پیشتر گزارش داده بود که ونزوئلا با قراردادی برای سوآپ نفت سنگین خود با میعانات گازی ایران موافقت نموده و قرار است این قرارداد به مدت شش ماه به طول بینجامد که در صورت لزوم می تواند تمدید گردد.

این کشور آمریکای جنوبی که تحت تحریم های آمریکا قرار گرفته است، در کوشش برای افزایش صادرات نفت خود است و قرارداد بین شرکت نفتی دولتی PDVSA و شرکت ملی نفت ایران، همکاری میان دو عضو اوپک را عمیق تر می نماید.

یکی از این منابع مطلع به رویترز گفته است که توافق سوآپ میان تهران و کاراکاس در فاز نخست برای شش ماه برنامه ریزی شده اما ممکن است تمدید گردد.

یک منبع مطلع در واشنگتن در این باره به رویترز گفت: توافق سواپ میان ونزوئلا و ایران به اسم یک اقدام ناقض تحریم ها در ماه های اخیر زیر نظر مقامات دولت آمریکا قرار داشته و آنها می خواهند ببیند این توافق از نظر عملی تا کجا پیش می رود.

بعلاوه وزارات خزانه داری آمریکا در واکنش به این خبر اعلام نمود که معامله نفتی ایران و ونزوئلا می تواند نقض تحریم های واشنگتن علیه هر دو کشور باشد.

این وزارتخانه به طور صریح معین نکرد که آیا این قرارداد را ناقض تحریم های خود می داند یا خیر.

311311

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 160362

به "اولین محموله سوآپ ایران و ونزوئلا تخلیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین محموله سوآپ ایران و ونزوئلا تخلیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید