استان سمنان رنگ و بوی خدا گرفت، عرفه عشق بازی سرکوی یار

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، بار دیگر روز نهم ذی الحجه، قرائت دعای امام حسین (ع) در روز عرفه فرارسید، روزی که در بهشت به روی مردم بازشده و دست ها به سوی درگاه ابدیت دراز است، نوای دعای امام حسین(ع) در مساجد و تکایا و گلزار شهدای سراسر استان سمنان امروز طنین انداز است آن هم در عصر عرفه ... به یاد آنانی که امروز در حج هستند و مناسک به جای می آوردند.

استان سمنان رنگ و بوی خدا گرفت، عرفه عشق بازی سرکوی یار

دعای عرفه اما در استان سمنان طنین ویژه ای را بر آسمان پراکنده است به یاد حجاجی که در صحرای عرفات حاضر هستند و از همه چیزشان می گذرند تا به درگاه خدای متعال دعا نمایند، درباره این روز نوشته اند عرفه روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود خوانده و مؤید جود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده تر و خشمناک ترین اوقات خواهد بود...

عرفه روز بندگی

پس بی راه نیست که نامش را عید بگذاریم ... عید بندگی و عبودیت روزی که غسل، دعای امام حسین(ع)، دعای عرفه و نماز در آن تأکید گردیده است، روزی که از هر زمان دیگری بیشتر باید از خدا بخواهی تا به تو و نیازت عنایت داشته باشد. امروز نوای زیارت عرفه از همه بقاع متبرکه استان سمنان بلند می گردد و امروز به واقع روز باشکوهی است.

عرفه را روز بخشش، خواستن، نیایش و دعا به درگاه خدا خوانده اند پیامبر (ص) درباره این روز می فرمایند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه، خداوند بندگان را از آتش دوزخ آزاد نمی نماید. همانا خداوند نزدیک می گردد و بر فرشتگان مباهات می نماید و می فرماید: این ها چه می خواهند و این نشان می دهد که عرفه چه روز گران قدری است.

امام صادق(ع) نیز درباره عرفه می فرمایند: اگر شخصی گناهکار نتواند در شب های بابرکت ماه رمضان به ویژه شب های قدر، خود را در معرض نسیم رحمت الهی قرار دهد و آمرزیده گردد، او تا سال آینده بخگردده نمی گردد مگر اینکه عرفه را درک کند و از امتیازات آن روز بهره گیرد.

این روز با تمام اعمالش مهمان مردم استان سمنان است و خوشا به حال کسانی که بهترین و بیشترین استفاده را از آن داشته باشند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1231

به "استان سمنان رنگ و بوی خدا گرفت، عرفه عشق بازی سرکوی یار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان سمنان رنگ و بوی خدا گرفت، عرفه عشق بازی سرکوی یار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید